Direktlänk till inlägg 30 april 2013

~ the Angels fight ~ *novell del 8*

Av Bella Fredriksson - 30 april 2013 10:27

Jessica: Sätter ner sin skateboard och ställer sig på den och skejtar hemmåt. Tänker över hela dagen och vad som hade händt och vad hon hade sett. Får en tanke upp i huvudet.

-Jag har ju 300kr med mig så jag har råd med den där klänningen och shortsen.

-Och så har jag råd till lite fika sen.
Börja skejta mot shopping centret i stan, stannar sedan och hoppar av sin skateboard och tar den under armen. Går intill H&M och hittar klänningen och shortsen går sedan till kassan och betalar. Får en kasse med ett kvitto i , börjar gå mot utgången och pillar med min mobil samtidigt. Råkar krocka in i någon när jag precis ska gå ut ramlar baklänges med en duns. ''Hur gick det?'' Hör jag en väldigt bekant röst säga. Sätter handen mot pannan och sätter sig upp, ser att det är Blake.

 

-Bra... ''morrar lågt''

-Behöver du hjälp? *Flinar* (Blake)

-Nej...! *Ställer sig argt upp och tar bort handen från pannan ser blod på den*

-Vad gör du här , ska du inte vara hemma? *Flinar bredare och tar i smyg hennes mobil och sätter den i fickan*

-Jag tog en kort runda hit...Och ska du inte vara i skolan?! *Låter kaxig*

-Jo men det blev lite tråkigt i skolan så jag skolkade. *Flinar , tar upp en näsduk och torkar bort blodet från Jessicas panna*

-Sluta! *tar sin kasse och skateboard, skyndar sig sedan mot cafét*

 

Tar en stol och sätter sig ner, beställer varmchoklad med grädde och en stor chokladboll. Dricker sin choklad och äter sin chokladbolle , ska precis ta mobilen ur fickan och märker att den inte är där. Får panik.

-Vart kan jag ha tappat den! Jag hade ju den i H&M när jag sprang in i...Blake.

Tar sin skateboard , stoppar kassen i väskan och småspringer till H&M. Letar hej vildt efter den men hittar den inte. Går ut ur shopping centrent och skejtar hem.

 

Slänger av min jeans kofta och sparkar av mina skor, skyndar mig upp mot mitt rum när jag kommer hem. Lägger mig i sängen och tar fram laptopen och går in på strangers.se för skojs skull som vanligt. Startar en chatt.

 

Främling:-Hej.

Jag:-Hejsan främling ^-^

Främling:-Ålder?

Jag:-17 ,dd?

Främling:-18 , vilket kön?

Jag:-Tjej. Vad heter du?

Främling:-Hemligt. Bor du i Halo?

Jag:-Ja , hur visste du?

Främling:-Gissade. Vilken bh storlek?

Jag:- Det angår inte dig.

Främling:- Ville se om du skulle ljuga för mig för jag vet redan.

Jag:- Vem fan är du!?

Främling:-Hemlig.

Jag:-Jag ger mig! Du är patetisk!

Främling:-Du är patetisk för att du inte ens vågar berätta för någon att...

Jag:-Att?!

Främling:- Att du har såldt dig en gång och har stripp underkläder i en låda under din säng.

Jag:-Det har jag inte ens!

Främling:-Sluta ljug, jag har sett på dom. Ha på dig de röda med dom snygga guld detaljerna i morgon med din genomskinliga magtröja och dina vita shorts, bebbe ;*

Jag:-HEJDÅ!

Tryck främling för att start en ny chatt. 

 

Suckar högt, tänker; Hur kunde han veta det , spionerar han på mig? Eller stalkar han mig. Är han en mördare eller våldtar han folk? Jag vill inte tänka på det nu jag vill bara sova.

Stänger av laptopen och drar täcket över mig med kläderna på.

 

Mer?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella Fredriksson - 8 juli 2013 18:01

Hallu!    På lördag ska jag till Slovenien i 8dagar samanlagt. Ska åka dit med min Farmor , faster och kusin. Vi kommer festa hela natten bby    Jag kommer nog lägga ut bilder om jag kan OwO.. Är inte världens smartaste ju...   Men ja i...

Av Bella Fredriksson - 3 maj 2013 22:18

Blakes Perspektiv:   Går hem när Jessica har gått , pillar med hennes mobil och kollar igenom alla hennes meddelanden och all hennes musik. För att försöka förstå sig på Jessica ännu mer.  -Vad många killar hon har bland sina kontakter det vore...

Av Bella Fredriksson - 5 april 2013 15:12

J: Blir lite arg och ledsen ska precis springa iväg när... två killar bär upp mig i luften. B: Går fram till Jessica och flinar hotfullt men ite lockande. -Vart ska du?..J: Sprattlar runt med benen i luften. -Släpp mig! Din pinniga åsna! L: G...

Av Bella Fredriksson - 28 februari 2013 14:12

´Hej ! Här kommer 50st random fact's om mig`   1. Jag älskar Vargar <3   2. Jag har varit tillsammans med 4 killar.   3. Jag hatar ordet LOL av någon anledning stör jag mig på det.   4. Älskar sphagetti och köttfärsås.<3   5...

Av Bella Fredriksson - 27 februari 2013 12:32

Blake: Hån flinar när Lisa faller ner på golvet. Kollar på Jessica och Grace nickar svagt och ler snett mot dom. Kollar ner mot Lisa och flinar.-Behöver du hjälp? Lisa: Kollar upp mot Blake och ser sur och arg ut. Ställer sig upp och går till ...

Presentation


Kolla min Blogg om ni gillar lite Random , Noveller , bilder och sånt. //mvh Bella

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Erat Favorit djur?
 Hund
 Katt
 Hamster
 Marsvin
 Kanin
 Häst
 Chinchilla
 Lejon
 Älg
 Varg
 Tiger
 Lo
 Björn
 Fågel (vilken slags som helst)
 Elefant
 Isbjörn
 Gasell
 Apa
 Reptil
 Spindlar / Insekter

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Noveller

Tjena!

Tänkte göra lite noveller av olika slags slag så ni som gillar noveller bör kolla på denna avdelningen.

// Gabrielle_vf


Ovido - Quiz & Flashcards