Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

~ the Angels fight ~ *novell del 2*

Av Bella Fredriksson - 21 januari 2013 12:00

Jessicas Perspektiv:

 

Vaknade av att Milo hällde isvatten över hela mig och jag steg hastigt upp ur sängen och kollade ursint på Milo.

- Jag ska döda dig din Jävuls UNGE!!! säger jag väldigt högt så det hörs två hus bort.

Stänger dörren med en smäll och rotar igenom min gaderob efter kläder som jag inte tyckte var fula. Suckar tyst och kollar runt omkring mig.

- Varför har jag inte något snyggt i gaderoben idag?!

Tar svart ett par svarta spets underkläder. Och en svart magtröja , och ett par slitna korta jeans shorts. Och sedan en grön camoufalage färgad jeans kofta. Och ett par söndriga svart leggins som jag skulle ha undertill. Jag tog en handduk och lindande in mig och gick med kläderna till badrummet och jag hörde skrik bakom mig... Milo och Joakim på busjakt. Jag sprang in till badrummet och låste dörren så snabbt jag kunde och hann precis innan Milo och Joakim skulle smita in.

-huh.... Nära får fan skynda mig nu också.

Jag tog en varm kort dusch. Efter det så torkade jag håret i cirka 5minuter. Jag tog på mig mina kläder som jag hade valt och satte på mig dom , skulle precis platta håret när jag såg att Joakim hade tagit sönder min plattång.

-JOAKIM DU ÄR SÅ KÖRD!!!

kastade plattången i golvet och fick ett sms av Grace där det stog ; Hej jag är lite försenad till bussen jag tar nästa okej. Och jag smsade henne tillbaka. -Okej jag blir också försenad Joakim tog sönder min plattång och jag ska bara döda honom nu också. Ses sen gumman

Jag suckade lätt för mig själv och tog på mig en camouflage färgad bandana som tog undan luggen ur ansiktet, och sedan en svart keps som jag satte på sne. Jag tog på mig lite mascara och eyeliner. Skyndade sedan mig ner till köket där pappa stog och pratade i telefon såg en macka på bordet. Jag gick till bordet och tog mackan.

- Är det okej om jag tar den här?

- Visst gumman... säger pappa som var för upptagen vid telefonen.

Jag tog mackan och åt upp den i ett naffs. Skyndande sedan mig till hallen och satte på mina svarta convers. Tog cirka 200kr med mig till stan senare och min väska.

-HEJDÅ! skrek jag högt. 

Och skyndade mig till andra sdan gatan där bussen hade precis kommit jag sprang dit på några sekunder och klev in och betalde bussresan och satte mig ner längst bak och såg Lisa och hennes små lakejer. Undvek ögonkontakt så gott som möjligt och satte mig nära utgången istället för att undvika trubbel i bussen vilket hade hänt några gånger innan så jag och Grace hade blivit utkastade ur bussen. Jag steg av vid skolan och skyndade mig till mig skåp och råkade springa in i fotbollslaget som bara log och flinade mot mig, jag sprang fort vidare till klassrummet och satt mig längst bak och höll en plats för Grace när hon skulle komma. Men istället så sätter sig mitt Ex brevid mig.

- Gustav... mumlade jag tyst och surt.

 ( G - Gustav , J - Jessica )

G: -Vad får jag inte sitta här eller?!

J: -Nej ditt jävla freak... försvinn.

G: *flinar och tar tag i jessica och trycker henne mot väggen och kollar runt mig i klassrummet och ser efter så att ingen är där*

- Varför? Och så säger man inte till ens kille.

J: -Du det är slut för länge sen! *spottade honom i ansiktet och flinade sen*

G: -Din Jävla...! *trycker upp henne mot väggen* -Du är min och ingen annans förstått.! *torkar bort spottet från ansiktet*

J: -Ne jag är inget jevla freaking objekt som du kan bestämma över! *skallar hans huvud och knäar han mellan benen så han släpper mig, springer snabbt ut ur klassrummet till toaletten*

G: *ligger på golvet och mumlar argt svordommar*

 

Mer? Förlåt att jag inte har skrivit under ett tag men skriv till mig om du vill ha mer :) // mvh Bella<3

 

 

ps: moviestarplanet; Gabrielle_vf

instagram: Gabrielle_Bella

 
 
Din Linsan

Din Linsan

21 januari 2013 15:11

Super duper mega bra gmn! Själv har jag int börjat på min novell >.< men men ge mig en till del snart // Kram Linsan

http://linsanpinsan.bloggplatsen.se

Bella Fredriksson

22 januari 2013 10:57

Del 3 har kommit ur nu så du vet senare idag så kommer del 4ut ;D //mvh Bella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella Fredriksson - 8 juli 2013 18:01

Hallu!    På lördag ska jag till Slovenien i 8dagar samanlagt. Ska åka dit med min Farmor , faster och kusin. Vi kommer festa hela natten bby    Jag kommer nog lägga ut bilder om jag kan OwO.. Är inte världens smartaste ju...   Men ja i...

Av Bella Fredriksson - 3 maj 2013 22:18

Blakes Perspektiv:   Går hem när Jessica har gått , pillar med hennes mobil och kollar igenom alla hennes meddelanden och all hennes musik. För att försöka förstå sig på Jessica ännu mer.  -Vad många killar hon har bland sina kontakter det vore...

Av Bella Fredriksson - 30 april 2013 10:27

Jessica: Sätter ner sin skateboard och ställer sig på den och skejtar hemmåt. Tänker över hela dagen och vad som hade händt och vad hon hade sett. Får en tanke upp i huvudet. -Jag har ju 300kr med mig så jag har råd med den där klänningen och short...

Av Bella Fredriksson - 5 april 2013 15:12

J: Blir lite arg och ledsen ska precis springa iväg när... två killar bär upp mig i luften. B: Går fram till Jessica och flinar hotfullt men ite lockande. -Vart ska du?..J: Sprattlar runt med benen i luften. -Släpp mig! Din pinniga åsna! L: G...

Av Bella Fredriksson - 28 februari 2013 14:12

´Hej ! Här kommer 50st random fact's om mig`   1. Jag älskar Vargar <3   2. Jag har varit tillsammans med 4 killar.   3. Jag hatar ordet LOL av någon anledning stör jag mig på det.   4. Älskar sphagetti och köttfärsås.<3   5...

Presentation


Kolla min Blogg om ni gillar lite Random , Noveller , bilder och sånt. //mvh Bella

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Erat Favorit djur?
 Hund
 Katt
 Hamster
 Marsvin
 Kanin
 Häst
 Chinchilla
 Lejon
 Älg
 Varg
 Tiger
 Lo
 Björn
 Fågel (vilken slags som helst)
 Elefant
 Isbjörn
 Gasell
 Apa
 Reptil
 Spindlar / Insekter

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Noveller

Tjena!

Tänkte göra lite noveller av olika slags slag så ni som gillar noveller bör kolla på denna avdelningen.

// Gabrielle_vf


Ovido - Quiz & Flashcards